Weleurn is een online stageplatform, waar studenten hun stage kunnen beoordelen

Weleurn

“Weleurn is opgericht met de visie om de kwaliteit van de stages te verbeteren,” begint Nancy het gesprek. “Wij bieden studenten, onze klanten, een ondernemende en innovatieve aanpak om toekomstige leiders te worden. Tegelijkertijd bieden we bedrijven een vooruitstrevend en datagestuurd platform om stages te plaatsen. Door de feedback die studenten op de stages bij bedrijven geven serieus te nemen, kunnen bedrijven de stage-ervaring van studenten verbeteren. Dit voorkomt niet alleen een hoop teleurstellingen bij beide partijen, maar leidt er uiteindelijk voor dat meer stagiairs in dienst treden bij het bedrijf waar ze stage liepen. Een echte win-win situatie dus.”

Professionele partij

Ze vervolgt: “Mijn broer en ik bedachten dit concept op een terras in Belgrado in de zon. Na een periode waarin we vooral veel input van studenten in onze kennissenkring verzamelden, besloten we op zoek te gaan naar een partij die het platform voor ons kon bouwen.

We plaatsten een opdracht op een freelance-platform en kregen al snel veel reacties.

We stelden een short-list van zeven bedrijven op die we wilden spreken. Na deze gesprekken was het voor ons duidelijk: Rebel:it was niet alleen de meest professionele partij op onze lijst, ze dachten ook direct met ons mee. Jasper vroeg direct door, wilde weten wat onze doelen waren. En hij was ook niet bang om alternatieven aan te dragen voor ideeën die wij hadden. Dat miste ik bijvoorbeeld bij de andere partijen.“

Vragen stellen

“In de anderhalf jaar dat we samengewerkt hebben, bleef Rebel:it veel vragen stellen. Ze daagden ons continu uit om kritisch naar onze eigen ideeën te kijken. Rebel:it heeft uiteindelijk een platform voor ons neergezet dat precies is zoals we het wilden.” Nancy zwijgt even en gaat dan verder: “Een voorbeeld. Voor inspiratie keek ik vaak naar Airbnb, omdat ik dat echt een heel mooi platform vind. Soms twijfelde Jasper wel of een bepaalde aanpassing echt voor ons zou werken en gaf dat dan ook aan. Maar als ik aangaf het zeker te weten, voerde Rebel:it de aanpassing door zoals wij dat graag wilden.”

Rebel:it is meer dan alleen een webbouwer

“Als startend ondernemer weet je natuurlijk lang niet alles en Jasper begreep dat als geen ander,” vertelt Nancy. “Hij gaf ons dan ook vaak tips over het ondernemerschap. We hebben tijdens onze samenwerking periodes gehad waarin we elkaar heel vaak spraken, maar ook periodes dat alles ‘gewoon’ door liep. Maar ik weet één ding zeker: ik kan met vragen altijd bij Jasper terecht. Als ik hem een e-mail stuur, krijg ik snel antwoord.

Klanttevredenheidsonderzoek

“Een van mijn vrienden liep een poosje terug stage bij Rebel:it en voerde een klanttevredenheidsonderzoek uit. Toen hij met me sprak, was ik eigenlijk verbaasd over hoe tevreden ik over de samenwerking met Rebel:it was. Iedere vraag die hij stelde, beantwoordde ik positief. Ik kan dan ook niet anders zeggen, dan dat ik Rebel:it van harte bij iedereen aan zou bevelen!” besluit Nancy.